Ted Regklis πώς είναι να γράφεις μουσική για τον Σιωπηλό Δρόμο;

Written by on April 13, 2021

Τα πρώτα μουσικά ακούσματα του Ted Regklis είναι οι φωνές των γονιών του που τραγουδούσαν με την πρώτη ευκαιρία στο σπίτι. Είναι γεμάτος με ωραίες αντιθέσεις αφού εκείνοι, οι οποίοι τον έχουν επηρεάσει περισσότερο είναι ο Chopin και ο Μάρκος Βαμβακάρης. Ενώ ήταν φοιτητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, άρχισε να σκέφτεται πως αυτό που τον έκανε πραγματικά ευτυχισμένο ήταν η μουσική. Δεν θυμάται ποια χρονική στιγμή ασχολήθηκε επαγγελματικά, ήρθε μετά από συνεργασίες με φίλους και πολλές part-time δουλειές, όπως ακριβώς συμβαίνει με όλους τους αγαπημένους και σημαντικούς καλλιτέχνες.

Ακουλούθησαν τα soundtracks για παραστάσεις και ταινίες, τραγούδια για video games, trailers και διαφημιστικά σποτ και 4 προσωπικές δουλειές. “Έφτασε” ως τα Oscar αφού το όνομα του ήταν πίσω από τη μουσική για το trailer των “Παρασίτων” ενώ οι binge watchers του Netflix τον είδαν στα credits του “Snowpiercer“. Τώρα, κυκλοφορεί συνέχεια στα timelines γιατί ανέλαβε το soundtrack της νέας σειράς του Mega, “Σιωπηλός Δρόμος”, η οποία έχει ήδη πολλούς οπαδούς στην κερκίδα της.

Το πρώτο τραγούδι που άκουσα από εκείνον ήταν το Animal από το άλμπουμ του, Escapism και ήταν σαν να μεταφέρθηκα σε ένα παράλληλο, απόκοσμο σύμπαν. Μετά, ήρθαν τα υπόλοιπα άλμπουμ και το OST για την ταινία “Ζίζοτεκ“,με το εθιστικό Dirty Song να έχει πλέον μία μόνιμη θέση στον αέρα του Join. Μυστήριος και πάντα ανήσυχος, ο συνθέτης και μουσικός από τα Χανιά, Θοδωρής Ρέγκλης, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, πάντα θα μας δίνει μια αφορμή για να ασχοληθούμε μαζί του. Κι αυτό φυσικά, είναι μόνο καλό.

Τον φωνάξαμε για μικρή ανάκριση και πήγε κάπως έτσι.

Αυτή τη στιγμή, ο “Σιωπηλός Δρόμος” κυκλοφορεί σ’ όλα τα timelines. Ποιες ήταν οι πρώτες σου αντιδράσεις και σκέψεις όταν σου έγινε η πρόταση να αναλάβεις το soundtrack και όταν διάβασες το σενάριο;

Όταν μου πρότεινε ο Βαρδής Μαρινάκης, (σκηνοθέτης), να αναλάβω τη μουσική, δέχτηκα χωρίς πολλή σκέψη. Είχαμε ήδη συνεργαστεί αρκετές φορές και ήξερα και θαύμαζα την ικανότητά του και τη ματιά του. Όταν διάβασα το σενάριο, ενθουσιάστηκα. Στην πορεία, έβλεπα να σχηματίζεται γύρω απο το project αυτό μια ομάδα ανθρώπων, απίστευτα ταλαντούχων και κατάλαβα πως οι συνθήκες είναι ιδανικές για να πετύχει αυτό το εγχείρημα.

Πώς ακριβώς συνεργάζεται ο συνθέτης με τον σκηνοθέτη για να χτιστεί το soundtrack; Υπάρχουν κάποιες στιγμές που θυμάσαι χαρακτηριστικά από τις συζητήσεις/πρόβες/ηχογραφήσεις;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να χτιστεί η μουσική για ένα έργο. Μπορεί να γίνει μόνο μέσω του σεναρίου, ή πάνω στο πρώτο cut. Επειδή με το Βαρδή έχουμε αναπτύξει μια κοινή γλώσσα μέσα απο τις συνεργασίες μας, έχουμε μια καλή επικοινωνία ωστε να καταλαβαινόμαστε γρήγορα και χωρίς πολλά πολλά.
Θυμάμαι με πήρε κάποια στιγμή τηλέφωνο και μου είπε πως σε 3-4 ώρες είχε γύρισμα μια σκηνή και αν είχα κάτι στο μυαλό μου που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει ατμόσφαιρα στο γύρισμα. Του ετοίμασα ένα κομμάτι με το οποίο γύρισε τη σκηνή, και που μπήκε τελικά και στο επεισόδιο. Δεν μπορώ να πω περισσότερα γιατί είναι για επόμενο επεισόδιο.

Ποιες είναι οι βασικές διαφορές του να γράφεις μουσική για ταινία και του να γράφεις για τηλεοπτική σειρά;

Σε μια ταινία έχεις να διαχειριστείς μια κατάσταση που ολοκληρώνεται σε μία – μιάμιση ώρα. Είναι ένα σύντομο διάστημα στο οποίο δημιουργείς μια τη συνοχή που χρειάζεται η ιστορία. Στην περίπτωση της σειράς, υπάρχει ο χρόνος να αναπτυχθούν διάφορες παράλληλες ιστορίες, κάτι που θέλει διαφορετική διαχείριση όσον αφορά στη μουσική.

Τι στοιχεία ήθελες να έχεις το συγκεκριμένο soundtrack;

Ήθελα να είναι σίγουρα σκοτεινό, αλλα με έναν υπόγειο τρόπο. Δεν ήθελα η διάθεση του εκάστοτε ήχου να είναι άμεσα ξεκάθαρη.

Τώρα που βλέπεις ολοκληρωμένη τη δουλειά, τι παρατηρείς;

Παρατηρώ και μαθαίνω απο τις αντιδράσεις του κόσμου. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις αν τελικά εισέπραξε το κοινό αυτό που ήθελες τελικά να εισπράξει.

Πώς βλέπεις την εξέλιξη της μουσικής επένδυσης της εικόνας (ταινίες, σειρές, video art, διαφημιστικά σποτ κλπ) από τότε που ξεκίνησες έως τώρα και τι είναι αυτό που σε εντυπωσιάζει περισσότερο;

Δεν μπορώ να πω πως έχω καθαρή εικόνα για την εξέλιξη της μουσικής, καθώς την έχω βιώσει απο μια πολύ συγκεκριμμένη σκοπιά. Σίγουρα με εντυπωσιάζει η εξέλιξη της τεχνολογίας και η δυνατότητα που δίνει σήμερα σε έναν μουσικό να υλοποιήσει ένα μουσικό έργο. Μέχρι και πολύ πρόσφατα, ήταν εξαιρετικά δύσκολο και ακριβό για ένα νέο μουσικό να ακούσει τη μουσική του απο ορχήστρα. Τώρα, όχι πια.

Είχες αναλάβει τη μουσική του trailer των “Παρασίτων” που θριάμβευσε στα Oscar. Υπάρχουν ταινίες ή μουσικές που ξεχωρίζεις από τις φετινές υποψηφιότητες;

Ντρέπομαι λίγο, αλλα δεν έχω καταφέρει να παρακολουθήσω ακόμα τις φετινές υποψηφιότητες. Έχω πολλά στο πιάτο μου αυτή την περίοδο και δεν έχω καταφέρει.

Εκτός από τη μουσική για παραστάσεις, ταινίες, video games και σειρές, έχεις κυκλοφορήσει και 4 προσωπικές δουλειές. Πώς θα χαρακτήριζες με μία φράση την κάθε μια από αυτές;

Γέννηση και Ενηλικίωση. Επανάληψη και Αρχέτυπα. Θάνατος και Ζωή. Απόδραση απο την πραγματικότητα.

Ποιους νέους μουσικούς, τραγουδιστές ή μπάντες ανακάλυψες πρόσφατα και σου άρεσαν;

Επειδή όταν δουλεύω, κάνω μουσική, όταν δεν δουλεύω ακούω ελάχιστη έως καθόλου μουσική.

Όλο αυτό το διάστημα του lockdown, από τι ψυχολογικά στάδια έχεις περάσει ως καλλιτέχνης, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο;

Κοίταξε να δεις, το πρώτο lockdown δε με πείραξε ιδιαίτερα καθώς δε μου άλλαξε πάρα πολύ την καθημερινότητα. Ίσα ίσα που επειδή ούτως η άλλως είμαι κάπως αντικοινωνικός, μου ήρθε και λίγο κουτί. Μετά βέβαια άρχισε να μπαίνει στο πετσί μου όλη αυτή η κατάσταση. Η ενημέρωση καθημερινά για κρούσματα και θανάτους, τα διάφορα μέτρα και η σύγχυση, φίλοι και γνωστοί που έχαναν δουλειές και γενικότερα η αγορά που έπεφτε. Ψιλομουδιάζεις με όλα αυτά, δεν ξέρεις τι να κάνεις ή τί να σχεδιάσεις κι αν έχει νόημα. Βεβαίως όλο αυτό μπορεί να αποτελέσει έμπνευση, αλλα σε επόμενο στάδιο μάλλον.

Ποιος μουσικός σου ήρωας θα ήταν ο καλύτερος συγκάτοικος εν μέσω lockdown;

Κανείς. Νομίζω πως δε θα ήθελα να γνωρίσω κανέναν ήρωά μου. Τους προτιμώ ήρωες.

Ως θεατής, τι σειρές προτιμάς να βλέπεις;

Βλέπω τελευταία αυτά τα docuseries του Netflix, νομίζω κάνουν εξαιρετική δουλειά. Και είναι ό,τι πιό κοντά στην πραγματικότητα. Πιό πρόσφατα είδα επίσης και το Evil Genius.

Τι/ποιος σε κάνει να γελάς περισσότερο;

Το 9gag.

Όταν τελειώσει ο εγκλεισμός, ποια είναι η πρώτη συναυλία που θα ήθελες να δεις;

Θα ήθελα να ακούσω μια μεγάλη ορχήστρα.

Ένα top5 με τα τραγούδια που έχεις συνδυάσει με κάποια αξέχαστα ταξίδια σου;

Moby – Porcelain
(καλοκαίρι, για μένα και για όλο τον πλανήτη)

Radiohead – Pyramid Song
(εφηβική κατάθλιψη)

Dirty Three – Μια φορά θυμάμαι
(υπερδιασκευή, άνοιξη, αστικό μπαλκόνι)

Μάρκος Βαμβακάρης – Το μινόρε της αυγής
(Σύρος, καλοκαίρι)

Chopin – Raindrop Prelude
(μια σπουδή στον ουσιαστικό μινιμαλισμό)

*Βρίσκεις τον Ted Regklis:

Tagged as

Join Radio

#ΑλλαξεΤονΑεραΣου

Current track

Title

Artist

 

Background