Film In: Τι ωραία που θα ήταν να είχαμε όλοι έναν Toni Erdmann στη ζωή μας

Written by on October 30, 2016

Ο Toni Erdmann έγινε ο αγαπημένος τύπος των Καννών.
Μπορεί ο Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ να πήγε στο “Ι, Daniel Blake” του Ken Loach αλλά ο πρωταγωνιστής της ομώνυμης ταινίας της Maren Ade,ήταν αυτός που μονοπώλησε όλες τις συζητήσεις και τις κριτικές.
Στην Αθήνα, προβλήθηκε πρώτη φορά στο φεστιβάλ  Νύχτες Πρεμιέρας και από την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου βγήκε στους ελληνικούς κινηματογράφους για να φέρει ουρές στα ταμεία.

Η υπόθεση του “Toni Erdmann” αφορά τη διαλυμένη σχέση του Winfried, ενός καταθλιπτικού  πατέρα-που αγαπά τις μεταμφιέσεις- με τη μονίμως στρεσαρισμένη κι απόμακρη κόρη του Ines. Στην προσπάθειά του να την πλησιάσει και να βελτιώσει τη σχέση τους  θα δημιουργήσει τον  Toni Erdmann, ένα πληθωρικό alter ego που θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή της Ines (κι όχι μόνο).  Και κάπως έτσι περνάς 162 λεπτά συγκίνησης, διαπεραστικής ψυχρότητας, απελευθέρωσης και γέλιου.

Τι μου άρεσε

  • Οι μελαγχολικές κι έντονα φορτισμένες σιωπές του Winfried/Toni και της Ines. Έλεγαν πολλά περισσότερα από τους διαλόγους. 
  • Συνειδητοποίησα πως ω ναι οι Γερμανοί έχουν χιούμορ. 
  • Μου έλυσε – χωρίς να κουνάει επιδεικτικά το δασκαλίστικο δάχτυλο- μερικές βασικές απορίες για τη συμπεριφορά κάποιων γονιών όταν αποχωρίζοντα τα παιδιά τους. 
  • Οι ερμηνείες του μπαμπά και της κόρης που κινούνται μονίμως από το ένα άκρο στο άλλο και διασταυρώνονται στην κορύφωση τους.
  • Η πετυχημένη αποτύπωση του αποστειρωμένου και βαμπιρικού μικρόκοσμου των απανταχού executives. 
  • Οι λεπτομέρειες. Από τα βλέμματα μέχρι τις ατάκες που δεν είναι “σε πρώτο πλάνο”. Σε όλα.
  • Η Ade θίγει βασικά προβλήματα της σύγχρονης, fast forward εποχής και λίγο πριν ο ρεφερι σφυρίξει τη λήξη, αφήνει τη λύση στον θεατή. 

Τι δεν μου άρεσε
Η αίσθηση πως σε κάποια σημεία η υπόθεση έκανε κοιλιά ξεχειλώνοντας έτσι τη διάρκεια της ταινίας.

Να το δω δηλαδή;
Ναι. Μόνο και μόνο για τη σκηνή που η Sandea Huller (Ines) τραγουδάει το Greatest love of all. 

*Trivia 
Ο ρόλος του Winfried/Toni Erdmann έχει στοιχεία από τον πατέρα της σκηνοθέτιδος Maren Ade ο οποίος έχει πάντα μαζί του ψεύτικες μασέλες για να κάνει πλάκες. 


Join Radio

#ΑλλαξεΤονΑεραΣου

Current track

Title

Artist

 

Background